Sinds afgelopen maandag heeft GVB hun eerste open servicebalie in één van hun trams. Deze balie is de nieuwe werkplek voor de conducteurs en vervangt de bekende, gesloten conducteurscabine. Het doel van GVB is om de gebruiksvriendelijkheid van de tram te vergroten en reizigers meer service te gaan bieden. Afgelopen jaar heeft Hemlock nauw samenwerkend projectteam deze balie ontworpen, doorontwikkeld en geëngineerd. De multi-functionaliteit van deze baliewerkplek, samen met de diverse tram-techniek, ergonomie, zeer beperkte ruimte, duurzaamheid en veiligheid maakte dit tot een behoorlijke, maar zeker unieke uitdaging!
Twee stuks van deze Hemlock-balies zijn er nu geproduceerd en gemonteerd in trams. De eerste servicebalie in lijn 1 is officieel, bijgewoond door de pers (zie METRO, AT5 en PAROOL) in gebruik genomen. Lijn 2 zal nog volgen. De komende maanden zullen de balies uitvoerig worden getest. Eind mei zal GVB de test gaan evalueren en zal duidelijk worden of er meer servicebalies komen.
19-01-2017